۱۳۸۹ شهریور ۳۱, چهارشنبه

پسر شهید باکری به جمع محاربین پیوست و توسط لباس شخص ها بازداشت شد


خانواده قهرمانان جنگ هشت ساله  این روزها جز محاربین محسوب می شوند . صبح امروز  خانواده  شهید باکری و همت قصد دیدار با میرحسین موسوی را داشتند که با ممانعت نیروهای امنیتی مواجه شدند و  بلافاصله این دو خانواده به در خواست کروبی به دیدارش رفتند  و پس از مراجعت این بار  مورد حمله لباس شخصی ها قرار گرفتند و احسان باکری پسر شهید باکری بازداشت و به مکان نامعلومی فرستاده شد

 

به گزارش سایت  جرس خانواده شهیدان باکری و همت هنگامی که قصد ملاقات با مهدی کروبی را داشتند با اسپری گاز اشک آور مورد حمله نیروهای لباس شخصی قرار گرفتند و در جریان این حمله پسر شهید باکری بازداشت شد.  احسان باکری در پی هجوم نیروهای لباس شخصی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

مهدی کروبی پس از تماس تلفنی صبح امروز با خانواده این شهدا و دلجویی از بابت اتفاق به وقوع پیوسته مقابل منزل میرحسین موسوی، از خانواده این شهدا برای حضور در منزلش دعوت به عمل آورده بود.

 

به گزارش سحام نیوز در این دیدار که همسر و فرزندان این دو فرمانده رشید جبهه های دفاع مقدس حضور داشتند، ابتدا خانواده این دو شهید ضمن سپاسگذاری از مقاومت و شجاعت آقای کروبی در مقابل پایمال کنندگان حقوق ملت و حرمت شکنان خون شهیدان، گفتند:"شما با ایستادگی و مقاومت خود به روحانیتی که در این چند سال اخیر ضربه خورده بود عزت و افتخار دادید. شما با صبر و استقامت از آرمان های امام، خون شهدا و حقوق مردم شجاعانه دفاع کردید.شما به حق از شاگردان و یاران باوفای امام هستید و خواهید بود."
کروبی گفت :" این دوشهید خدمات زیادی را برای این ملت انجام دادند ولی متاسفانه بعد از ارتحال امام ، خانواده این دو عزیز با بی مهری هایی مواجه شدند. بطوری که صلاحیت همسر شهید باکری درمجلس چهارم رد شد!"
مهدی کروبی در ادامه سخنان خود از این دو مادر تقدیر کردند و افزودند:"شما دو مادر با تمام سختی ها و فشارها، فرزندان برومندی را برای این جامعه به یادگار گذاشتید و این فرزندان ادامه دهنده راه پدرانشان هستند و خواهند بود."
آقای کروبی همچنین از همراهی خانواده شهید باکری و شهید همت با جنبش مردمی تقدیر و تشکر نمودند.


نیروهای لباس شخصی هنگام مراجعت خانواده شهید همت و باکری به منزل کروبی به آنها حمله ور شدند و احسان باکری را بازداشت کردند.

 

  چندی پیش خانم زهرا باکری برادر شهید باکری به رادیو فردا گفته بود : توهین هایی که در جمهوری اسلامی دیدیم در زمان شاه هم ندیده بودیم . 


همچنین دوشنبه  فاطمه امیرانی، همسر حمید باکری، در نامه ای خطاب به محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه که روز دوشنبه از عملکردهای این فرمانده ارشد نظامی اعتراض کرده بود  و اتفاقات «چند سال اخیر» در ایران را «چیزی شبیه به کودتا» دانسته بود .
خانم امیرانی در این نامه از جمله به عملکرد آقای جعفری در جریان انتخابات دهم ریاست جمهوری اعتراض کرده و می‌پرسد: «شما که افراد متولی برگزاری این انتخابات را می‌شناختید، چگونه توانستید ساکت بمانید و این امانت عظیم را به چنین افرادی بسپارید؟ اگر فرض بگیریم که هیچ تقلبی نیز نکردند، با تناقض در برگزاری انتخابات و اعلام نتایج آن باعث ایجاد شبهه شدند. البته بنده دلایل موثق برای خودم دارم که خیلی از تخلفات انجام شده است».

وی همچنین ضمن انتقاد از نحوه برخورد با معترضین نتایج انتخابات گفته است: «آیا خیانت در امانت نیست که فرزند شهیدی را چند ساعت دستگیر کنند و به بدترین صورت توهین و فحاشی و شکنجه و در نهایت تهدید به ... کنند؟ همان که سران نظام همواره منکر انجام آن بوده‌اند. می‌خواهم بگویم من با تمام وجود درک می‌کنم که چه به روز دستگیرشدگان بعد از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری رفته است. وقتی فرزند شهید به این مزخرفات تهدید شود، بر سر دیگر جوانان چه آمده است».
 امیرانی در ادامه در اعتراض به نحوه عملکرد سپاه در مقابل معترضان نوشته است: «به جای آن‌که به معترضان جوابی قانع کننده و عقلانی بدهید از اولین ساعات پس از اعلام نتایج با روشی غیر منطقی و غیر انسانی با مردم برخورد کردید. واقعا پاسخ سوال خانواده‌های باکری و همت در مورد ابهامات برگزاری انتخابات باید باتوم فرود آمده بر فرق مصطفی همت می‌بود یا شوکی که به ناحق بر گردن احسان باکری نشست؟ و یا باتومی که به کمر جراحی شده خانم همت در ۲۳ خرداد خورد.»

همسر باکری همچنین در این نامه تجمع افراد لباس شخصی به مدت پنج روز در مقابل منزل آقای کروبی در اواسط شهریورماه را محکوم می‌کند و از «خدمت» آقای کروبی به خانواده شهدا سخن به میان می‌آورد.وی در پایان این نامه با اعلام این‌ که ترجیح می‌دهد در کنار مظلوم قرار بگیرد و نه ظالم، می‌نویسد: «امروز از مردمی که امیدوارانه و صادقانه در انتخابات شرکت کردند و در ماجراهای بعد از آن اکثرا بی‌گناه آسیب دیده‌اند شرمنده‌ام.»