۱۳۸۹ مهر ۶, سه‌شنبه

170 نماینده مجلس به احمدی نژاد تذکر دادند و گفتند مجلس در ماتحت امور نیست

 

 هنوز جوهر امضای 190 نماینده مجلس شورای اسلامی در حمایت از سخنان پرنغز احمدی نژاد درسازمان ملل  خشک نشده است که 170 نماینده به احمدی نژاد که مجلس را در راس ندانسته بود تذکر دادند  . نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار پرهیز از بیان اظهارات مناقشه برانگیز احمدی نژاد  شدند و ازدولت  خواستند به جای دخالت در امور قوای دیگر و نفی جایگاه مجلس که نماد اصلی مردم سالاری دینی است، به وظایف خود (از قبیل اشتغال جوانانا و تورم و قاچاق و فساد اقتصادی) عمل کند.


 متن  تذکر کتبی به محمود احمدی‌نژاد به گزارش ایلنا :

جنابعالی در آستانه سفر به نیویورک برخلاف نص بیانات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری و برخلاف قانون اساسی جایگاه مجلس را که حاصل خون‌های جوانان این کشور و نتیجه الله‌واکبرهای ملت ایران است، مورد خدشه قرار دادید.

بیان مطالب مذکور علاوه بر اینکه ممکن است موجب نگرانی ملت ایران در تضعیف مردم سالاری دینی و نقض وحدت بین مسئولان کشور شود، می‌تواند دولت و قوای دیگر را از خدمت رسانی به مردم و پیگیری خواسته‌های اصلی آنها و پرداختن به رفع مشکلات مردم باز دارد.

مردم از رئیس‌جمهور و سایر مسئولان انتظار دارند که به مسایل اساسی کشور مانند اشتغال جوانان، جلوگیری از گرانی بعضی از کالاهای اساسی،‌ جلوگیری از قاچاق بی‌رویه کالاها و حمایت از تولیدات داخلی و مبارزه با فساد اقتصادی و مبارزه با مفاسد اجتماعی در سطح کشور بپردازد و لازم است دولت به جای دخالت در امور قوای دیگر و نفی جایگاه مجلس که نماد اصلی مردم سالاری دینی است، به وظایف خود عمل کند.